Tejturmix

Péter Dani blogja

Extra mini TikTok palacsinta

20200519_165550-01_1.jpeg

Lehet, hogy ma nem a legjobb kifejezés, de a TikTok-on vírusként terjedt el a nagyon-nagyon kicsi, amerikai palacsinta. Beálltam a sorba és én is alkottam hozzá egy receptet, ezt mutatom meg nektek.

20200519_165431-01.jpeg

20200519_165627-01.jpeg

3-4 nagy marékhoz

Hozzávalók:

  • 125 g liszt
  • fél kk szódabikarbóna
  • 1 kk sütőpor
  • fél kk só
  • 1 db tojás
  • 30 g olvasztott vaj
  • 150 g tej
  • 30 g vaníliás cukor

Minden hozzávalót egy tálba mérünk és kézi habverővel csomómentesre keverjük. Félretesszük a pulton, 5 percre pihenni. Közben közepes lángon felhevítünk egy tapadásmentes serpenyőt. Fontos, hogy tapadásmentes legyen, mert a tésztában lévő zsíradékon kívül mást nem használunk. Valamint jó tipp az is, hogy minél nagyobb legyen a serpenyő, mert annál több mini palacsintát tudunk majd egyszerre sütni.

A tésztát kanalazzuk át egy eldobható nyomózsákba, vagy egy vastag mélyhűtő zacskóba. Vágjunk le kb. 3 mm-t a sarkából és nyomjunk, nagyjából ötforintos méretű korongokat a serpenyőbe. Ha nem használod magabiztosan és gyorsan a nyomózsákot, inkább nyomj kevesebbet. Mikor a felső részén buborékok jelennek meg, alánézve aranybarnára sült az alja, egy műanyag lapáttal forgassuk meg őket. Süssük további 10-15 másodpercig és szedjük egy tányéra hűlni.

Melegen, frissen fogyaszthatjuk juharsziruppal és vajjal, de nekem másnap jobban ízlett. Hagytam száradni csomagolás nélkül a pulton, másnap pedig annyi tejet öntöttem rá, ami ellepte és gabonapehelyként fogyasztottam. Isteni volt!

20200519_165656-01.jpeg

Tejturmix Facebook oldal

Femina.hu - Olyan, mint Te!

dfdfdfd.png

Magyar Bloggerek

mbbk2_2.jpg

Vidék Íze

mbg-icon_c3-b_3.png

süti beállítások módosítása