Tejturmix

Péter Dani blogja

Pisztáciatorta

20210406_125918-01.jpeg

Pisztáciás mascarponehab egy adag savanykás málnalekvárral és habkönnyű piskótával.

20210406_130734-01.jpeg

24 cm átmérőjű tortaformához

A piskótához:

  • 8 db tojás
  • 160 g kristálycukor
  • 200 g liszt

A tojások fehérjét kemény habbá verjük a cukorral. Hozzáadjuk a sárgáját és néhány gyors, határozott mozdulattal a habba keverjük. Hozzászitáljuk a lisztet és finoman beleforgatjuk. A tortaforma alját kibéleljük szilikonos sütőpapírral és belesimítjuk a piskóta masszát. Betoljuk a 180°C-ra előmelegített sütőbe 25-30 percre, illetve tűpróbáig. Amennyiben nagyon barnul a teteje a sütés vége felé, tegyünk rá egy ív sütőpapírt vagy alufóliát és úgy süssük teljesen készre. 

Sütés után hagyjuk a formában 5 percig, majd egy vékony pengéjű késsel vágjuk körbe a forma mentén, kapcsoljuk le róla és fejjel lefelé tegyük rácsra. Húzzuk le az aljáról a sütőpapírt és hagyjuk teljesen kihűlni, 1,5-2 óra alatt. Recés késsel vágjuk három lapba és tegyük félre. 

A sok sütés mellett néha főzök is, melyek receptjét Instagram oldalomon találjátok

@apeterdani név alatt!

A krémhez:

  • 300 g mascarpone 
  • 600 g habtejszín 
  • 1 csipet só 
  • cs (20 g) habfixáló 
  • 240 g pisztácia krém (18%-os “Cremor” márka, Auchan) 
  • 100 g málnalekvár 

A konyhagép üstjébe mérjük a hideg mascarponét és habtejszínt, valamint a sót. Közepesen alacsony fokozaton elkezdjük habbá verni. Amikor már könnyű habot vertünk, adjuk hozzá a habfixálót és verjünk belőle egészen kemény, habcsók állagú habot. Végül adjuk hozzá a pisztácia krémet és alaposan keverjük el benne. 

Az első piskótalapot tegyük egy tortatálra és kenjük meg a kikevert lekvár felével. Mehet rá a pisztáciás krém harmad, a második lap, rá a lekvár másik fele, arra a krém második harmada, végül az utolsó piskótalap. Az utolsó rész krémmel burkoljuk be a tortát. (Én az utolsó rész krémet ketté osztottam, az egyik felével hanyagul beburkoltam a betöltött tortát és betettem a fagyasztóba fél órára, majd a másik felével precízebben burkoltam.) 

A tetején a díszítést szeretném rátok bízni. Szinte bármilyen friss gyümölcs, habcsók vagy fehércsoki jól áll neki. Én szőlővel, aranyra festett áfonyával, földicseresznyével díszítettem. A szülinapon, élesben, csokidísz és gyertya is került rá.

20210406_125942-01.jpeg

A receptet Kárai Dávid inspirálta. Igyekszem 100%-ban önállóan, kreatívan megalkotott recepteket hozni nektek, ami zömében sikerült is, de ilyen alap ízeknél és recepteknél nincs új a nap alatt. Remélem, Dávid semi veszi ezt zokon és nem bánja, hogy megosztom veletek, ahogy én készítettem. Kövessétek be Instagramon, gyönyörű a profilja!

Tejturmix Facebook oldal

Femina.hu - Olyan, mint Te!

dfdfdfd.png

Magyar Bloggerek

mbbk2_2.jpg

Vidék Íze

mbg-icon_c3-b_3.png

süti beállítások módosítása