Tejturmix

Péter Dani blogja

Tejszínes vanília torta II.

20191210_114946-01.jpeg

A blogon már szerepel egy recept tejszínes vanília torta, amit még 2016-ban osztottam meg veletek. Az a recept még ma is tökéletesen megállja a helyét, de így 4 évvel később kicsit csavarok a dolgon és mutatok egy felturbózott változatot is.

egy 22-24 cm átmérőjű tortakarikához

A piskótához:

  • 6 db tojás
  • 120 g kristálycukor
  • 150 g liszt

A tojások fehérjét kemény habbá verjük a cukorral. Hozzáadjuk a sárgáját és néhány határozott, gyors mozdulattal elkeverjük. Hozzászitáljuk a lisztet és óvatosan beleforgatjuk. A masszát elsimítjuk a szilikonos sütőpapírral bélelt tortaformában és betoljuk a 180°C-ra előmelegített sütőbe 25-28 percre, illetve tűpróbáig. Sütés után hagyjuk a formában 10 percig, majd távolítsuk el a formát és a sütőpapírt, emeljük egy rácsra és hagyjuk teljesen kihűlni. Miután kihűlt, vágjuk le egyenesre a tetejét, a formát tisztítsuk meg, béleljük ki az oldalát szilikonos sütőpapírral és tegyük az aljába a piskótakorongot.

20191210_114940-01.jpeg

A krémhez:

  • 340 g zsíros tej
  • 50 g kristálycukor
  • 1 mk só
  • 2 tk vaníliaesszencia
  • 15 g kukoricakeményítő
  • 1 tk liszt
  • 2 tojássárgája
  • 30 g hideg vaj
  • 300 g habtejszín, habbá verve
  • 2 tk zselatin por
  • 80 g zsíros tej
  • sárga, természetes ételszínezék - elhagyható (én véletlenül barackszínű festéket használtam, ezért lesz más színű a végeredményed)

Mérjük egy nyeles forralóba a tejet, a cukrot, a sót és a vaníliát. Keverjük el és forraljuk fel, majd zárjuk el a lángot. Kézi habverővel keverjük simára a keményítőt, a lisztet és a tojássárgáját. Apránként adagoljuk hozzá a forró tejes keveréket, folyamatosan kevergetve. Az egészet öntsük vissza a forralóba és takarékon, folyamatosan kevergetve sűrítsük be. Ha kicsit csomós lett a krémed, keverd át botmixerrel vagy nyomd át egy sűrű szitán. A még meleg krémhez adjuk hozzá a hideg vajat és kevergessük addig, míg elolvad. A krémet öntsük át egy tálba és a felületére tegyünk műanyag fóliát, hogy ne bőrösödjön be. Hagyjuk hidegre hűlni.

A jéghideg 80 g tejben keverjük el a zselatint és hagyjuk duzzadni 5 percig, majd olvasszuk fel a mikróban. A hideg vaníliakrémet keverjük simára kézi habverővel (amennyiben használunk ételfestéket, most adjuk hozzá) és forgassuk bele finoman a tejszínhabot. Öntsük hozzá a forró, felolvasztott zselatint és azonnal, kézi habverővel, gyors mozdulatokkal keverjük el simára. Mehet a krém a piskóta tetejére, simítsuk el és tegyük a hűtőbe 4-5 órára vagy egy egész éjszakára. Másnap vegyük le a tortakarikát, húzzuk le róla a sütőpapírt és tegyük át egy választott tálalóra.

20191210_114912-01.jpeg

A díszítéshez:

  • 5 ek eperlekvár
  • 200 g habtejszín, habbá verve
  • 1 marék csokoládé háncs 
  • pár szem csokoládéba mártott aszalt eper

A díszítésnél engedd szabadjára a fantáziádat, használd a kamra tartalmát és alakítsd a saját stílusod szerint. Amennyiben megtetszett az enyém, mondom hogyan készült. A lekvárt simára kevertem kézi habverővel, egy zacskóba tettem, levágtam a sarkát (így kaptam egy házi készítésű nyomózsákot) és a torta szélétől 2 cm-re nyomtam egy szép nagy karikát. Az eperlekvár-karika tetejére nyomtam a tejszínhabot, középre halmoztam a csoki háncsot, a hab tetejére pedig tettem pár szem csokiból kimártott aszalt epret.

20191210_114930-01.jpeg

Tejturmix Facebook oldal

Femina.hu - Olyan, mint Te!

dfdfdfd.png

Magyar Bloggerek

mbbk2_2.jpg

Vidék Íze

mbg-icon_c3-b_3.png

süti beállítások módosítása