Tejturmix

Péter Dani blogja

Gumicukor házilag

20200708_140818-01.jpeg

Egy gumicukorhoz hasonló nasit egyből máglyán égetnek el, egészségtelennek gondolva azt. Házilag elkészítve viszont diétás és egészséges finomság lehet belőle. Mutatom, hogyan készül.

20200708_140505-01.jpeg

3 gumicukor szilikon formához:

  • 235 g hozzáadott cukortól mentes, jó minőségű gyümölcslé (én görögdinnyés ízesített ásványvizet használtam a fotón látható macikhoz)
  • 20 g zselatin por
  • 2 ek méz
  • 1/2 tk citromsav (elhagyható)

A választott ízű, hideg gyümölcslében elkeverjük a zselatint és állni hagyjuk 10 percig a pulton. Közben a gumicukor formát, nagyon vákonyan kiolajozzuk. Én egy fülpiszkáló pálcika végét olajba mártottam és azzal az egész formát, nagyon vékonyan kiolajoztam. A gyümölcslében megduzzadt zselatint a lángra tesszük és felforrósítjuk, egészen addig amíg teljesen elolvad benne a zselatin. Ne forraljuk fel, inkább csak legyen forró és kevergessük addig, amíg feloldódik. Keverjük el benne végül a mézet és a citromsavat is. A formához kapott pipettával töltsük meg a forma mélyedéseit és tegyük a hűtőbe legalább másfél órára. Nyomkodjuk ki és fogyaszthatjuk is. 

20200708_140408-01.jpeg

TIPP: Tároljuk hűtőben. Ha viszont celofánba csomagolva ajándékba szánjuk, rácson hagyjuk őket száradni 1-2 napig - száraz, hűvös, napfénytől védett helyen. Ilyen módon akár 7 napig is eláll.

20200708_140754-01-01.jpeg

Tejturmix Facebook oldal

Femina.hu - Olyan, mint Te!

dfdfdfd.png

Magyar Bloggerek

mbbk2_2.jpg

Vidék Íze

mbg-icon_c3-b_3.png

süti beállítások módosítása