Tejturmix

Péter Dani blogja

Házi Sport szelet

image2.jpeg

Egy elfeledett, retró nyalánkság, amit mindenki imád. Ezer éve nem ettem házi Sport szeletet, de szerintem még nem is készítettem, viszont egyszerűen szerelembe estem vele. Az egyik kedvenc desszertem lett.

image4.jpeg

Hozzávalók (10-12 szelethez):

  • 500 g darált háztartási keksz
  • 250 g vaj
  • 200 g zsíros tej
  • 200 g kristálycukor
  • 3 evőkanál, átszitált, holland kakaópor
  • 30 g rum
  • 2 tk vaníliaesszencia
  • 1 tk só

Egy nagy tálba szórjuk a darált kekszet, a kakóport és a sót, amit alaposan összekeverünk. Egy lábasba mérjük a tejet, a vajat, a cukrot, a rumot és a vaníliát. Kevergetve addig melegítjük, amíg a vaj és a cukor teljesen felolvad. A meleg keverékkel nyakon öntjük a kekszes keveréket és alaposan összedolgozzuk. Egy műanyag fóliával bélelt, kb 20x30 cm-es tepsibe nyomkodjuk az egészet és a hűtőbe tesszük szikkadni 2 órára.

image3.jpeg

A tetejére:

  • 50 g tejcsoki
  • 100 g étcsoki
  • 1 tk kókuszolaj

A csokikat összeolvasztjuk az olajjal gőz felett és az összetömörített, lehűlt alapra öntjük és elegyengetjük a tetejét. Visszatesszük 15 percre a hűtőbe, majd csoki méretű darabokra szeleteljük és már fogyaszthatjuk is.

image1.jpeg

Tejturmix Facebook oldal

Femina.hu - Olyan, mint Te!

dfdfdfd.png

Magyar Bloggerek

mbbk2_2.jpg

Vidék Íze

mbg-icon_c3-b_3.png

süti beállítások módosítása