Tejturmix

Péter Dani blogja

DIY adventi koszorú

1_14.jpeg

Bár már tapossuk az adventi időszakot, az első hó is lehullott, még előttünk az egész hónap, hogy gyönyörködhessünk egy saját készítésű adventi koszorúban.

2_6.jpg

Az alábbiakra lesz szükségünk:

  • 400 ml, nagy fedőképességű, arany festékspray
  • szalmakoszorú alap, 30 cm 
  • 7-8 db toboz
  • 2-3 rúd fahéj
  • egy marék tetszőleges pot-pourri
  • egyéb termések, pl.: makk, kiszáradt gesztenye
  • 4-5 db mini, arany karácsonyfagömb, akasztó nélkül
  • 4 db gyertyatüske, kerek, fém
  • 4 db arany gömbgyertya
  • arany dísztál

Legyen még mellettünk:

  • ragasztópisztoly
  • újságpapír
  • gumikesztyű
  • üres tojástartó doboz

3_6.jpg

Az alapokat egy jól szellőző helyiségben készítettem el. A földet leterítettem újságpapírral, magam mellé készítettem két üres tojástartó dobozt, az arany sprayt, a koszorú alapot, a tobozokat, a fahéjat, a pot-pourrit és a terméseket. Felvettem a gumikesztyűt és szépen lefújtam, kb. 25 cm távolságról a koszorú alap mindkét oldalát az újságpapír felett. Ezután lefújtam a magam mellé készített dolgokat is. A tobozokat és a apróbb dolgokat a tojástartóba helyeztem, a koszorút az újságpapírra és egy egész éjszakát hagytam mindent száradni.

Másnap jött a kreatív része a dolognak. Először is a gyertyatüskéket beleszúrtam a koszorúba, amire mentek a szép gömbgyertyák. Miután felmelegedett a ragasztópisztoly, egyesével elkezdtem a koszorúra ragasztgatni minden tobozt, fahéjat, pot-pourrit, makkot és karácsonyfagömböt. A lényeg, hogy sűrűn, de ízlésesen helyezzük el a dolgokat. Az is fontos lépés, hogy minden egyes dolgot tartsunk ott - nagyjából fél percig -, hogy szépen megálljon, ne dőljön le vagy essen le és, hogy jól meg tudja fogni a ragasztó. Miután már elégedettek vagyunk a látvánnyal, hagyjuk száradni és összeállni a koszorút. Másnap helyezzük a dísztálra és mehet is a nappali asztalára, vagy bárhová, ahol gyönyörködni tudtok benne.

4_4.jpg

TIPP:

  • minden alapanyag legyen szobahőmérsékletű, még a festékspray is
  • a ragasztópisztolyba a ragasztórúd mindig legyen a kezünk ügyében
  • hagyjuk jól kiszellőzni a kész koszorút, hiszen a ragasztó és a festék eléggé kellemetlen szagú tud lenni
  • a gumikesztyűt, az újságot és a tojástartó dobozt a használat után dobjuk a szelektív kukába, másra már ne használjuk fel
  • a pot-pourri lehet illatos, így egy kicsit illatozni is fog a koszorú, miután elment a festék és a ragasztó szaga
  • válasszunk minőségi alapanyagokat, hogy biztos legyen a végeredmény - én szinte mindent az OBI-ban és a Praktikerben szereztem be
  • az ünnepek után a gyertyákat szedjük le és egyesével becsomagolva tároljuk, a koszorút pedig ildomos külön újságpapírba becsomagolni és páramentes helyen tárolni az év hátralévő részében
  • a ragasztás befejeztével tanácsos kézzel leszedni a pókhálószerű ragasztómaradékokat
  • ha túl forró a pisztoly és nagyon megfolyt a ragasztó, fogpiszkálóval gyorsan kapjuk le a maradékot, vagy ha nagyon megfolyt, akkor gyorsan oda is tegyünk egy kisebb díszt, külön ragasztó hozzáadása nélkül
  • a koszorú különböző színű és kombinációjuk festékspraykkel is elkészíthető
  • válasszunk olyan festéksprayt, ami nagyon jól fed - kérjük eladó segítségét a barkács vagy hobbiboltban

Sérülésveszély:

  • ragasztópisztolyt csak felnőtt jelenlétében és segítségével használjuk
  • festéksprayt csak maszkban, felnőtt jelenlétében és segítségével használjuk

Tejturmix Facebook oldal

Femina.hu - Olyan, mint Te!

dfdfdfd.png

Magyar Bloggerek

mbbk2_2.jpg

Vidék Íze

mbg-icon_c3-b_3.png

süti beállítások módosítása